Ademhaling

6 x per minuut is genoeg.

Zes keer per minuut ademen is al genoeg. Veel mensen ademen echter veel sneller en dat is zonde. Het kost onnodig veel energie en kan klachten veroorzaken. Hoe adem jij? Wij moedigen mensen aan om bewust rustiger te ademen. Wat doet dat bij jou?

Ademhaling en gedachten

Je ademhaling en je gedachten gaan vaak hand in hand. Door rustiger te ademen kalmeer je ook je brein. Dus als je diepe ontspanning wilt is het goed om te zien of een ademhalingsoefening ook bij jou werkt. Deze ontspanning is echter geen slome futloosheid maar een ontspanning die niet botst met hoge concentratie en overzicht.

Zie onderstaande film van 2 minuten over ademhaling voor meer verbanden, zoals energie (wil jij ook wat meer energie?), gejaagdheid, doorbloeding en hoofdpijn.


Ademhalingsoefening

Wij zijn fan van eenvoudige ademhalingsoefeningen.

Probeer het zelf:

Adem in door je neus
Adem wat langer uit door je neus of mond
Pauzeer

Voelt dat goed? Mooi, het werkt!

Krijg je het er benauwd van? Vervelend, maar wees gerust, dat is soms in ’t begin een normale reactie.

De oefening heeft tijd en herhaling nodig.

Maak een afspraak voor een ademanalyse.  Je krijgt daarbij persoonlijk advies en we trainen welke ademoefening jou het beste past.

 

Webdesign & development door Scorpius Webdevelopment
Menu
Kiwi Nederland Brouwersgracht 214, 1013 HD Amsterdam 06-10544223 nico@kiwinederland.nl